Notifications
Clear all

[Sticky] Bandprofile

michael@bacteria.nl
(@michaelbacteria-nl)
Admin
Topic starter  

Wil je met je band op de website, stuur dan onderstaande lijst naar mij. Maar kijk eerst of je band in aanmerking komt.

De band komt op de lijst als:
Er minimaal 1x is opgetreden en/of er een release (of op een verzamelaar) is uitgebracht.
Voorloper van een band met release en/of veel optredens. Als de bezetting anders is komt de band op de lijst. Als de bezetting hetzelfde blijft, wordt de band genoemd in de bio.

DE LIJST:
Mag in het Nederlands. Ik zal het vertalen in het Engels voor de bacteria.nl website.

Meaning Bandname:
Wie heeft het bedacht, waar komt het vandaan, wat is de eventuele betekenis.

Bio:
Een biografie van de band met onder andere wie, wanneer en waarom wordt de band opgericht en stopt de band.

Description:
Omschrijving van de muziekstijl.

Lineup:
Bezetting met jaartallen van komende en vertrekkende leden. Het liefste leden met voornaam en achternaam plus bijnaam. Alleen voornaam of eventueel enkel bijnaam is ook prima.

Other bands:
In welke andere bands spelen/speelden leden (whatever genre).

Discography:
Alles wat is opgenomen (ook niet uitgebrachte demo’s en verzamelaars e.d.) PLUS info over opnames (waar, wanneer en eventueel door wie gemaakt plus details over oplages, kleur vinyl etc.)

Ik kan van discogs.com de meeste officiele releases wel traceren.

Concerts:
Lijst van concerten die er zijn gedaan met locatie en datum (mag selectief zijn, wat je kunt herinneren). Als er geen lijst is, dan ga ik het van affiches/flyers en dergelijke afhalen.

Websites:
Alle websites waar muziek of info te vinden is.

Als het mogelijk is, stuur aub beeldmateriaal mee (promo/actie/live foto’s, affiches/flyers van optredens, aankondigingen…etc.).

RAT1 liked
RAT1
 RAT1
(@rat1)

😉 https://www.bacteria.nl/ketchup/

ReplyQuote
pincheapnnasty
(@pincheapnnasty)

What's My Name

(Leiden 1981)

Meaning of band name:

What's My Name is a 1976 song by the Clash. The first band of band founder Raphaelle, the Lou's, had been opening band for the Clash.

Biography:

Founded in autumn 1981 by Raphaelle Devins, as a sideline to her saxophone playing in Cheap 'n' Nasty, again playing guitar, like she had done in the Lou's. She recruited Nicholas, and Pim (also the Cheap 'n' Nasty drummer). Stopped when Raphaelle moved to Amsterdam later that year.

Lineup:

Raphaelle Devins † - guitar, vocals

Nicholas Pearson † - bass

Pim Goddijn - drums

Other bands:

Raphaelle – The Lou’s, Verdict, Cheap 'n' Nasty

Pim - Cheap 'n' Nasty

Concerts (assorted):

1981.11.18 Paard Van Troje, Den Haag (+ Cheap 'n' Nasty, De Straks). As What's My Name were a last-minute addition, their name was not on the flyers, contrary to the two other bands. Played a short set (four/five songs or something)

Autumn 1981: Punkcafé LVC, Leiden

ReplyQuote
michael@bacteria.nl
(@michaelbacteria-nl)
Admin
Topic starter  

@pincheapnnasty Verder geen foto's of flyers? Ik ga ermee aan de slag, bedankt!

ReplyQuote
pincheapnnasty
(@pincheapnnasty)

@michaelbacteria-nl Voorzover ik weet alleen de flyer van het concert november 1981 in het Paard van Troje, waar alleen Cheap 'n' Nasty en de Straks op staan omdat What's My Name op het laatst werd toegevoegd. Foto's: op de Cheap 'n' Nasty fotobladzij foto's van Raphaelle en Pim uit die tijd, maar dan spelend in Cheap 'n' Nasty

ReplyQuote

Leave a reply

Author Name

Author Email

Title *

Maximum allowed file size is 10MB

Preview 0 Revisions Saved